畢業季黎啦,大家都準備開始自己嘅求職之路。係interview嘅時候,點樣可以係眾多競爭者中脫穎而出呢?Interview結束之前,面試官通常會問「Any other questions?」,「有冇其他嘅問題」。好嘅提問可以幫你更了解公司之餘,也能讓錄取機會提升哦!學校無教你嘅面試提問技巧,我哋黎教俾大家啦!

 

1. Are there any opportunities for the on-the-job training?

公司有提供任何在職進修的機會嗎?

 

On-the-job training:如果公司願意培養員工,在工作中還能學習新事物,很不錯哦!

 

2. What’s the future development of the company?

公司往後還有計畫往哪方面發展嗎?

 

3. What personality does the employee need to require?

公司會希望員工有怎麼樣的人格特質呢?

 

Personality:這個問題可以知道自己是否適合這間公司,以及企業文化大概如何。

 

4. When should I expect to know the decision?

我大概何時可以得知錄取結果呢?

 

Decision:表示結果,在申請工作還是學校都可以使用這個字。

 

5. What challenges will I encounter in this position?

請問我在這個職位會遇到什麼挑戰呢?

 

6. Could you tell me about the team I’ll be working with?

可以請你簡單介紹一下未來會與我共事的團隊嗎?

 

7. What’s the company’s expectation for this position?

貴公司對這職位的期望與目標是什麼?

 

Expectation:這個問題可以了解自己未來的方向,更快明白工作內容。

 

8. Is there any skill I need to improve or acquire for the job?

除了基本技能之外,還有什麼實力是我應當具備的嗎?