天氣不似預期,但要走總要飛~大家外遊搭飛機同係機場時都會接觸到唔同嘅航空從業員,但聽嚟聽去都只係知道有機師、空姐空少同埋地勤。有冇諗過背後仲有好多工作人員默默地為我地服務?你簡單的一句多謝,足以令他們暖在心頭。

其實,香港國際機場係香港提供最多職位嘅單一設施-共有 6.5 萬人就職航空業!
一齊睇睇以下 6 個航空業 (aviation industry) 工種,下次外遊時要搵幫手時你就知搵咩人啦!

 

Flight crew 機組人員

Flight crew(機組人員)就係會跟住大家一齊飛嘅工作人員喇!佢哋係飛機上負責唔同工作,服務乘客。

 

1. Fight attendant 機艙服務員/空中服務員

Flight attendent 就係平時我哋叫嘅「空姐」、「空少」機艙服務員!佢哋嘅工作包括為乘客供應飛機餐飲、同埋進行安全示範(pre-flight safety demonstration)等等。
較高級嘅機艙服務員就叫 Chief Purser / Purser。

 

2. Captain/ Pilot in command 機師/機長

顧名思義,機師 (Captain) 就係飛機入面擁有最高指揮權嘅人,而負責嘅工作包括維持飛機嘅操作同安全等。

 

3. First officer 副機師

副機師 (First officer) 職責為輔助機師,例如操作無線電通訊等。

 

後勤/其他

1. Ground crew/ ground attendant 地勤人員

平時幫我哋 check-in(辦理登機手續)嘅職員就係地勤人員喇!佢哋幫旅客辦理劃位 (allocate seats),托運行李(checked baggage) 等等嘅手續,係我哋經常接觸到嘅航空從業員之一。

 

2. Aircraft maintenance inspector/ aviation inspector 飛機維修人員

旅客平時可能只會係機場望出停機坪時遠遠見到佢哋,但佢哋嘅工作十分重要!飛機維修人員主責檢查及維修飛機,確保飛行安全。

 

3. Flight dispatcher/ flight operations officer 飛行簽派員

呢個職位大家可能聽都未聽過;原來佢哋負責準備飛行資料,制訂飛行計劃書,計劃飛行路線 (plan flight paths)  去協助機組人員。
下次「衝上雲霄」時,大家期待見到邊啲航空從業員?如果大家對航空業有興趣,又對邊個職位最感興趣呢?